Kombiskydning

Kombiskydning er vores navn for skydninger på udvalgte lørdage, hvor de ”gamle” sortkrudt våben skyder side om side med de nyere røgsvagt krudt våben på vores udendørs 25 m. pistolbane, 50 m. riffelbane, 50 m. sortkrudt bane, 100 m. jagtbane og 200 m. riffelbane.

Tilbuddet gælder for medlemmer af BSF og medlemmer af Frederikshavn Sortkrudtskytter, men alle er velkomne til at kontakte formændene i begge klubber for at høre nærmere.

Der som regel kun 1 skydeleder på vagt, så der udpeges banekommandører, blandt de fremmødte skytter, for de enkelte afsnit. Man kan derfor ikke forvente det samme ”serviceniveau” i.f.t. instruktion m.m., som på almindelige skydeaftener/dage og man skal helst være rimeligt selvhjulpet. Der KAN også være lørdage, hvor skydelederen ikke har mulighed for at komme i boksen og ammunitionssalg / udlevering af ”boks-våben” derfor ikke er muligt.

Hvis man kunne tænke sig at prøve og måske ikke føler sig ”selvhjulpet” kan man altid kontakte Anders Jensen (Formand BSF) eller evt. 1 af vores skydeledere på vagtplanen i BSF for nærmere information eller individuel aftale om deltagelse.

Uanset om man er sort eller røgsvag, ung eller gammel, erfaren eller knap så erfaren, så er det dog som regel en rigtig hyggelig og sjov dag, hvor vores fælles interesse for at skyde kan udøves under afslappede forhold. Programmet ser ud som nedenstående:

09.30 Kaffe og medbragt morgenbrød samt betaling/registrering

10.00 Skydning

Senest 14.00 *

*Skydelederen bestemmer hvornår der lukkes, så hvis folk er færdige kl. 12.30, og han/hun ikke selv gider skyde mere, lukkes der. Derfor er det en god idé senest at dukke op inden 12.00 så I ikke kører forgæves.

I sommerhalvåret skydes der den sidste lørdag i måneden.
I vinterhalvåret skydes der den 2. og den sidste lørdag i måneden.

Hvis der ikke kan skaffes frivillige til at agere skydeleder, aflyses kombiskydningen, så hold øje med datoerne i vores online kalender her på siden eller info via mail/Conventus.

Vel mødt til KOMBISKYDNING

Se datoerne i vores online kalender her på siden.